soofinwales.reismee.nl

Week 20, 21 & 22

Lieve iedereen,

Daar was ik weer! Misschien wel mijn laatste blog vanuit Wales, want over 1,5 week vlieg ik weer terug!

Ik was gebleven bij maandag 9 januari. Deze week ben ik begonnen met het afronden van mijn werk op stage. Ook heb ik geprobeerd al wat dingen te regelen voor mijn scriptie maar dat gaat moeizaam over de mail, we leven immers ook in de tijd van jagen&verzamelen en niet van computers...

In het weekend kwam Evan even langs, hij moest voor een artikel voor school naar Swansea wat een uur verder op is, hoe toevallig! Met hem en Marleen heb ik een rustig weekend gehad met sushi en burgers als basis.

De week erna was weer een drukke maar leuke stageweek. Dinsdag was de leukste dag: met een aantal Travellers die Sam en ik geïnterviewd hadden, maakten we een advies film! Een voor een mochten ze voor de camera advies geven aan andere GRT-gevangenen in Parc over de mogelijkheden die er zijn. Heel grappig om te zien hoe zenuwachtig ze waren voor de camera, maar het ging goed en ik was super blij met iedereens inzet. Als bedankje had ik voor iedereen gevulde speculaas gemaakt wat erg goed beviel: you would make a good Traveller wife!'. Dus als ik na SJD geen baan vind, kan ik altijd nog in een trailer gaan wonen en de hele dag schoonmaken.. fijn! Haha.
Verder ben ik vrijdag met Marc en Phil naar een symposium geweest over Gypsy/Roma/Traveller art. Dit was erg leuk en zeker interessant voor mij omdat ik van kunst hou en door mijn onderzoek veel weet over deze groep. Het was vooral mooi om te zien hoe door de kunst de artiesten dingen aankaartte zoals tradities maar ook discriminatie. Het symposium was heel erg gericht op gelijkheid en veranderingen in de samenleving en dus eigenlijk relevant voor alle minderheden.

Toen ik thuis kwam van het symposium waren Vera en Hilde er al! Zooo leuk om ze te zien! Het was echt grappig dat ik aankwam en zij in al in mijn kamer waren. Op een bepaalde manier een hele surrealistische situatie maar na 5 minuten praten was het alsof er niets veranderd was en ze altijd hier geweest waren. 's Avonds zijn we naar het restaurant gegaan waarvan het belachelijk is dat hij niet meer in Groningen zit: de Wagamama. Hier hebben we lekker noodles geslurpt en bijgekletst. Hierna waren we nog niet uitgepraat dus hebben we een cider gedaan in een van de leukste pubs van Cardiff.

Zaterdag zijn we met de trein naar Barry Island gegaan: een mooi strand waar je lekker kan wandelen en waar schattige cafeetjes zijn. Ik was hier nog nooit geweest (shame on me) maar wou er altijd nog een keer heen, super leuk dus dat Veer en Hil er ook heen wouden! We hebben lekker over het strand gewandeld en uitgebreid geluncht (het zou verplicht moeten zijn dat je ook na je lunch een toetje eet!) in een leuk strandtentje.
's Avonds zijn we uit eten geweest bij Woodville, het kan natuurlijk niet zo zijn dat er bezoek langs komt die deze pub niet van binnen heeft gezien. En hierna gingen we naar Live Lounge! Dit is mijn favo club in Cardiff waar ik vaker heen ga en die ik mee neem naar Nederland omdat ik hem simpelweg niet kan missen. Tot 12u is er live muziek van goede bandjes, hierna gaat de goede muziek door maar dan over de speakers. Ik kan het denk ik veroorloven om zo vaak burgers te eten bij Woodville omdat ik tijdens een nachtje Live Lounge minstens 3000 calorien verbrand door fanatiek mee te dansen en zingen met Oasis en The Killers.
Zondag hebben we een beetje uitgeslapen en ontbeten bij Stag, weer zo'n plek die ik erg ga missen! Hierna heb ik de meiden weer naar de bus gebracht. Het weekend ging veel te snel en ik heb nu alweer zin om jullie in Nederland te zien!

De week erop draaide om de Nederlandse delegatie met belangrijke mensen die langs kwam: burgemeesters, mensen van het ministerie van V&J en managers van relevantie organisaties die kwamen kijken naar het werk van Parc mbt Family Approach. Of wij misschien ook wat wouden presenteren over onze stage en onderzoeken.. ja hoor! Helemaal niet eng! Gelukkig ging de presentatie goed en was de rest van de dag ook geslaagd. Ik heb veel vragen kunnen beantwoorden en met veel mensen gepraat, lekker in het Nederlands. Wel schrok ik een beetje van onze Nederlandse cultuur: wat een kritisch en negatief volk zijn wij zeg.. pfoe. Waarom niet een keer iets niet overdenken, ergens 100% voor gaan, je hart volgen en als je op je bek gaat zie je dan wel weer hoe je het oplost.
Verder heb ik gister mijn hele onderzoek afgerond en opgestuurd: best wel trots!

Ook heb ik vast wat andere dingen geregeld omdat ik het niet langer aan kon om geen plan te hebben voor als ik terug ga (toch nog meer werken aan mn flexibiliteit blijkbaar), dus: ik vlieg woensdag 8 feb terug! Dan kan ik de dagen ervoor de nieuwe stagiair nog even rondleiden maar verlies ik niet al te veel tijd voor mijn scriptie. Verder heb ik mijn kamer verhuurd dus krijg ik een deel van mijn huur terug omdat ik februari al had betaald (yay gratis geld). En de eerste afspraken gemaakt zoals mijn mooie paspoort met 1000 stempels inleveren voor een nieuwe zodat ik naar Brasil kan. Dus al iets minder gestrest!

Verder ben ik nog even aan het genieten van de laatste dingen hier zoals dat het hier toch de hele winter 5 graden warmer is dan in Nederland en dat er een Urban Outfitters, All Saints en Topshop is. Het verschilt een beetje per dag hoeveel ik zin heb om terug te gaan naar Nederland.. eigenlijk ben ik net een beetje een gevangene die vrij komt, ik heb heel veel zin om tijd door te brengen met jullie allemaal maar mijn leven hier is wel makkelijk, en als ik thuis ben moet ik weer dingen regelen zoals een kamer en bijbaan...

Anyways, ik ga nog even genieten en zie jullie over minder dan 2 weken weer!

Liefs, Soof


Reacties

Reacties

Frank

Hoi Sofie, wat had ik je graag bezocht daar! Wat doe je het toch geweldig, echt super hoor want het zal niet altijd makkelijk zijn maar je positieve instelling is bewonderenswaardig (en je doorzetingsvermogen , dat natuurlijk geheel genetisch bepaald is, ha ha) . Tsja en al snel weer terug, en veel te regelen, maar dat komt allemaal goed :) Kan niet wachten je weer te zien en (veel) bij te praten hoop ik.
Dikke zoen en tot snel, godspeed!

Jacqueline

Hoi Sofie,
Wat weer een fantastische blog!
Ik wens je nog een fantastische 1,5 Wales-week en daarna een goede reis terug!
Liefs,
Jacqueline

Hilde

Lieve Soof, heel leuk je even gezien te hebben! Wat een leuke plek is Cardiff (: had graag nog meer van de omgeving enz maar idd het weekend ging heel snel! Veel plezier nog de laatste paar daagjes (iets meer dan een weekje nog..) en tot in Nederland!!

Gerry

Dat was weer interessant om te lezen! Ik hoop dat je blijft bloggen tot je weer voet op Nederlandse bodem hebt gezet. Succes nog met je laatste loodjes.

annemieke

hoi Sofie,

op de valreep heb ik vanaf zo ongeveer je halve blog gelezen...Liep weken achter, maar...nu kon ik lekker in 1 keer doorlezen! Wat heb je ontzettend veel gedaan, geleerd, gezien, gelachen en...gegeten! En ook nog eens veel vriendinnen en Anja en Len deelgenoot van je ervaringen gemaakt!
Alvast een hele goeie terugreis...geniet nog even van de laatste dag in Cardiff! tot gauw ziens, liefs, Annemieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!