soofinwales.reismee.nl

Week 14, 15 & 16

Lieve iedereen,

Nog even een laatste blog voor kerst want ik loop natuurlijk weer behoorlijk achter!

Maandag 28 november (zo verwarrend dat je maanden in het NL niet met een hoofdletter schrijft!) was de laatste keer Scouts. Dit vond ik echt even jammer want het was altijd zo gezellig met de kinderen en het was meteen een eerste soort afscheid hier. Gelukkig duurt het nog een dikke maand voordat ik afscheid moet nemen van de rest!

Dinsdag was er een presentatie omdat het programma Fathers Inside tot een eind was gelopen. De vaders deden een soort toneelstuk voor hun gezinnen wat hilarisch was. Ik denk dat sommige een mooie carriere als kartonnen boom te wachten staat als ze vrij zijn.

Woensdag heb ik 's ochtends interviews gedaan voor het onderzoek en 's middags geholpen met cake decorating (geen idee waarom ze mij daarbij hebben ingedeeld) voor de kinders. T blijft wel gek hoe je het ene moment over vreselijke crimes in de krant leest die gevangenen zijn begaan en het volgende moment met hun baby in je armen staat...

Donderdag heb ik thuis gewerkt. Vrijdag was een leuke dag want toen ging ik naar een open gevangenis! De persoon die we zouden interviewen hier was er niet dus dat was een beetje jammer, maar wel leuk om een keer wat heel anders te zien.

Zaterdag was weer een leuke dag: kerst met het huis! Veel van mijn huisgenootjes gaan naar thuisthuis voor kerst dus moesten we kerst met het huis een beetje vroeg vieren. We hadden het meest geweldige concept: iedereen kookt iets uit zijn thuisland! Verder hebben we ook nog secret Santa gedaan: geloot en een klein cadeautje gekocht. 's Middags hebben we het hele huis versierd met lichtjes en 's avonds dus lekker gegeten: Franse hapjes, Indiase curry, Maleisische curry, Welsh stew en Nederlandse gevulde speculaas! 's Nachts zijn we met het hele huis uit geweest.
Zondag hebben we uitgeslapen en pepernoten gebakken om nog even in de feest stemming te blijven.

De volgende week was ik een beetje ziekjes, ik heb nog wat intervies gedaan op werk maar ben ook een paar dagen thuis gebleven. Het weekend van 10 december was het saaiste weekend ooit want ik heb vooral geprobeert uit te rusten. Wel heb ik eindelijk Stranger Things op Netflix uitgekeken, aanrader als je van scifi houdt!
Ook zijn Marleen en ik dit weekend met onze 'een week zonder suiker challenge' begonnen. Niet om af te vallen ofzo maar gewoon om even te realiseren hoeveel suiker overal wel niet in zit. Je denkt waarschijnlijk: dat betekend voor jou alleen een week zonder chocola. Maar suiker zit dus ook in alle koolhydraten en zelfs in dingen als veel fruit, peas, champignons, sommige thee en bouillon. Nog best lastig dus! Maar.. (spoiler alert) het is ons een hele week gelukt!

Maandag vond ik dat ik wel weer kon werken en ben ik met Sam naar een Traveller vrouw gegaan om haar te interviewen, op een echte Traveller site! Echt heel bijzonder omdat je hier niet zo snel komt. Het was echt leuk om te zien hoe niet normaal netjes het huis er uit zag en hoe open de vrouwen waren.

Dinsdag ben ik 's ochtends naar Parc geweest voor Fire Fighter day met de kinderen maar ik had zoveel keelpijn dat ik 's middags naar huis ben gegaan. Woensdag ben ik even langs de huisarts geweest, waar ze het heel lastig vonden dat ik hier niet vandaan kwam. 'So are you born here? Are you not a UK resident? So where are you from? Why are you here? .. Are you sure you are not born here?'. Ik had blijkbaar keelontsteking, heb wat medicijnen gekregen en het advies om 7-10 dagen rust te houden.. :O lang. Donderdag en vrijdag ben ik dus braaf ik bed gebleven.

Zaterdag waren Marleens ouders hier en hadden we afgesproken om naar Marleens manager te gaan. Dit wou ik niet overslaan en ik verveelde me dood dus ik ben toch mee gegaan. Geen spijt want we kregen een niet normaal uitgebreide lunch en hun tuin was het strand!

Zondag was Marleen jarig en voelde ik me gelukkig al goed genoeg om enorm veel chocolade taart te eten en mee uit eten te gaan (ineens weer totaal vergeten wat ik net had geleerd over suiker).

Gister en vandaag heb ik thuis gewerkt en voel ik me gelukkig weer wat beter. En vrijdag ga ik lekker met Marleen naar Londen om mama en Len daar te meeten! Kan niet wachten!


Snel meer,

Liefs uit Cardiff

Reacties

Reacties

Gerry

Fijn dat je weer wat beter bent Sofie, en hopelijk kom je dan nu de kerstdagen ook een beetje gezond door. Het idee van een carriere als kartonnen boom na een verblijf in de gevangenis lijkt mij tamelijk briljant. Hoeveel % recidive zou dat niet kunnen voorkomen!!

jacqueline

Wat vervelend dat je ziek was!
Maar gelukkig weer beter met kerst en ik heb al van je moeder gehoord dat het heel erg leuk was!! Dat had ik ook al gezien aan de foto's op instragram, natuurlijk :-) Heel erg leuk!!!
Ik wens je nu een gezellige jaarwisseling met o.a. veel chocoladedingen. Lekker genieten!
Liefs, ook van Laura en Emma,
Jacqueline

Henny

Ha Sofie, eindelijk lees ik je blog. Door Anja volg ik de grote lijn maar t is natuurlijk veel leuker zelf mee te lezen. Beter laat dan nooit ha ha.
Wat een interessante stage! En wat doe je veel leuks in je vrije tijd!! En dan kerst in Londen! Jij kijkt vast goed terug op het oude jaar. Ben je ook goed begonnen? Ik wens je nog veel plezier daar en een heel goed 2017, liefs van Henny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!