soofinwales.reismee.nl

Week 17, 18 en 19

Lieve iedereen,

Het is alweer 2017 en voor mij betekend dat dat het nu een kwestie is van weken in plaats van maanden. Over vier weken ben ik namelijk weer thuis!

Ik was gebleven bij woensdag 21 december. Ik was eindelijk weer beter dus heb deze dag en donderdag nog even flink wat interviews en ander werk gedaan. Ik ben nu bijna klaar met het onderzoek voor Gypsy/Roma/Irish Traveller gevangenen en bezig met het opschrijven van aanbevelingen.

Het was wel fijn dat ik nog even veel heb kunnen doen want hierdoor kon ik extra genieten van ... Londen! Vrijdag ochtend namen Bob (Marleen dus) en ik de bus en kwamen eind van de middag aan in onze Airbnb in Camden. Na de schok te hebben verwerkt dat we blijkbaar één mini kamer met z'n vieren deelden ipv twee kamers, aten we een broodje en wachten we even tot mama en Len er waren. Het was zo leuk om ze weer te zien! Het is echt grappig dat je elkaar maanden niet kan zien maar het zo 'gewoon' voelt om dan weer samen te zijn, of niets veranderd is. 's Avonds hebben we lekker bijgekletst en tapas gegeten om de hoek.

Zaterdag zijn we naar de Borough Markets geweest. Een van mijn favoriete plekken in London (probably because there is food involved..). Hier hebben we wat inkopen gedaan voor ons mini kerstdiner en lekker geluncht. Hierna moesten we natuurlijk doet wat iedereen met kerst in Londen doet: naar Winter Wonderland in Hyde Park! Het was echt gezellig met super veel kraampjes en veel groter dan ik had verwacht. Er was zelfs een deel met achtbanen en andere attracties.

Zondag was het Eerste Kersdag en was alles dicht. Het was mooi weer dus we zijn naar Primrose Hill gelopen. Een prachtig klein park op een heuvel (goh, hill) met uitzicht over de hele stad. Hierna zijn we naar huis gegaan om het voorgerecht van ons kerstdiner als lunch te eten aangezien alle winkels en restaurants dicht waren. Eind van de middag zijn we helemaal naar de stad gelopen om de prachtige lichtjes te bekijken. Dit was voor mij echt een Bucketlist-ding en het was dan ook niet gezond hoe enthausiast ik werd van die paar lichtjes. 's Avonds hebben Marleen en ik thuis een mini kerstdiner 'gekookt' (lees: zonder wok/koekepan worstjes bakken, aardappels aan laten branden -ja wist ook niet dat dat kon- en het brandalarm af laten gaan). Hierna hebben we onze mini kamer opnieuw ingericht zodat we met bed als stoelen aan tafel konden eten, lekker in mijn sportlegging (daar zijn ze immers voor gemaakt). Dit klinkt misschien als een redelijk verlept diner maar ik heb niet normaal erg genoten, het was zo fijn om iedereen samen te hebben en het was enorm gezellig.

Maandag zijn we naar Camden markets geweest, die waren lekker om de hoek. Hier natuurlijk ontbeten met Pad Thai (staat hoog op mijn lievelingseten-lijst) en wat nieuwe zilveren ringetjes voor in mijn oren gescoord. Natuurlijk ook nog even naar de rare Cyber winkel geweest om glow in the dark eyeliner te halen voor oud&nieuw en glitters voor in Len's baard, yay! 's Avonds zijn we naar Covent Garden geweest om bij de Five Guys te eten en nog even lekker rond te lopen.

Dinsdag was het alweer tijd om afscheid te nemen. Dit was wel even stom omdat ik het zeker nog 100 dagen had volgehouden met z'n vieren in een mini kamer en het brandalarm op de achtergrond. Het slaat nergens op dat je kerst verplicht met familie moet vieren maar aangezien Len en mama de leuke mensen ooit zijn, zou ik toch niet anders willen.

Woensdag en donderdag begon het echte leven weer: back to work. Bijna iedereen was nog op vakantie dus ik voelde me wel een beetje een strijder; als stagiair als enige op werk. Vrijdag heb ik thuis gewerkt en zaterdag was het weer tijd voor wat leuks:

Marleen en ik (ja het wordt een beetje eng hoeveel ik met haar om ga he? Vind ik zelf ook hoor... haha) ging namelijk een weekendje naar Bristol! Overdag hebben we een streetart tour gedaan die echt geweldig was. Niet alleen is Bristol de geboorteplaats van Banksy maar de hele stad is versierd met prachige kunst. Het blijft een mooi idee om kunst te laten zien daar waar het voor iedereen toegankelijk is, zeker als het maatschappelijke boodschappen brengt die de media niet geeft. Beetje jammer dat dit illegaal is...
Eind van de middag hebben we lekker uitgerust en top2000 geluisterd in een van de fijnste Airbnb's ooit (laat het weten als je ooit naar Bristol gaat, dan geef ik m door!). Bristol is trouwens echt een leuke stad, wat linkser en stadser dan Cardiff. 's Nachts zijn we voor oud&nieuw naar een dik techno feest gegaan. Glow in the dark eyeliner op en dansend het nieuwe jaar in!

Zondag ochtend zijn we vroeg door de regen (langs de Pret voor thee en carrotcake) weer naar de bus gelopen om naar huis te gaan.

Maandag 2 januari was hier ook nog een vrije dag wat super fijn was. Kon ik me weer even orienteren op stage.
Dinsdag, woensdag en donderdag ben ik weer aan het werk gegaan. Vrijdag (gister) moest ik eigenlijk ook werken maar mijn lichaam zij dat ie nog in vakantie modes was, en men stelt dat je altijd naar je lichaam moet luisteren..

Vandaag was mijn dag net zo onproductief als gister behalve dat ik oprecht van plan ben zo een wasje te draaien, en ik nu dit blog aan het typen ben.

Verder ben ik vooral aan het stressen voor mijn scriptie en andere dingen die ik moet doen als ik thuis ben zoals een nieuw bijbaantje en huis zoeken. Het is maar goed dat ik jullie zo mis, anders bleef ik voor altijd weg :').

Over twee weken komen Veer en Hil waar ik suuuper veel zin in heb, daarna heb ik alweer mijn laatste twee weken stage en dan is de tijd eindelijk daar dat ik een broodje worst met saus van de Hema kan eten terwijl ik over de Vismarkt fiets, heerlijk!


Snel meer, liefs uit Cardiff

Reacties

Reacties

Anja

Hoi Sofie,
Wat een mooi verslag weer! Geen probleem dat ik zelf geen dagboek heb bijgehouden van onze superkerst in Londen ;)
Fijn weekend en liefs,
Anja

Jacqueline

Hoi Sofie,
Weer een fantastisch verslag!
Wat heerlijk dat jullie het zo goed hadden met kerst en Bristol klinkt ook erg goed.
Je stage schiet dus al weer op! Mooi dat je je onderzoek al bijna klaar hebt. Geniet nog even goed daar. Thuis en straks met je scriptie komt het ook wel goed. Daar zorg je dan wel voor!
Veel plezier en succes eerst nog in the UK!

Hilde

Zin om je weer te zien!!!

Eva

Wat een leuke dingen allemaal weer! Tijd gaat dan toch altijd weer snel he. Ik zit ook een beetje te stressen, moeten we niet doen haha
Zal wel aan het tijd van het jaar liggen ;)
Veel plezier ! En super leuk dat Vera en Hilde langs komen!

Gerry

hallo Sofie, mooie beschrijvingen weer, vooral van jullie kerstdiner :), Hoe feestelijk om in een minikamer op bedden gezeten aangebrande aardappels te eten en dan toch een leuke tijd te hebben! En je bent dus nu alweer aan je laatste loodjes bezig. Veel succes in je laatste weken!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!