soofinwales.reismee.nl

Week 11,12&13

Lieve iedereen,

Inmiddels ben ik alweer over de helft van mijn tijd hier! Wat ik de afgelopen weken gedaan heb:
Maandag 7 november begon weer een nieuwe stageweek. Ik mocht heerlijk om 5.00 opstaan maar wel met een leuke reden: we mochten het programma Fathers Inside bijwonen. Dit is een praatgroep (ja een beetje zoals op tv) voor vaders in de gevangenis. Deze ochtend ging het over de Bibliotheek en over hoe belangrijk lezen voor kinderen is, super interessant. Eind van de middag mochten we nog een programma bijwonen: Homeworkclub.
Dinsdag,woensdag en donderdagheb ik interviews gehouden en vragenlijsten voor mijn Traveller onderzoekje aangepast. Ook heb ik geskyped met een hele trotse stagebegeleider in Nederland (hoe lief).
Vrijdag heb ik begin van de middag een vriendin van Marleen (Annika) van de bus gehaald. Marleen was aan het werk dus had zelf geen tijd. Ik had Annika nog nooit eerder gezien maar we hadden best veel gemeen (zoals in Cambodia reizen) dus ik heb gezellig al kletsend haar een rondleiding door Cardiff gegeven. Eind van de middag kwam mijn leuke bezoek: Mijke! Na met liefde pepernoten en Tony's in ontvangst te nemen, hebben we met Bob (Marleen > Marly > Bob Marly > Bob) en Annika ons volgestopt met burgers bij onze huispub.
Zaterdag gingen Mijk en ik een dagje weg en wel naar de Big Pit! Cardiff is 'groot' geworden door kolenmijnen en The Big Pit is zo'n mijn. We kregen een rondleiding in de mijn door iemand die hier vroeger zelf werkte. Met een hoofdlampje of bukkend door een mijn lopen, weer eens wat anders dan een standaard museum! 's Avonds hebben we een drankje gedaan met het huis en zijn we met Bob en Annika uit gegaan.
Zondag heb ik Mijke Cardiff laten zien, oftewijl: Pret, Queen Street en Coco Gelato

De week van 14 november was weer 'another' stageweek, met Scouts, Fathers Inside en research.
Het enige wat ik vrijdag, zaterdag en zondag op de planning had was dit blog schrijven ... niet helemaal gelukt dus. Wel ben ik zaterdag met Bob en Lisa naar de pub geweest om rugby te kijken. 's Avonds ben ik nog met Marleen uit eten geweest bij een heel goed Libanees restaurant. Zondag was mijn Skype-dagje waarop ik een aantal van jullie weer even gezellig heb gesproken

Afgelopen week op stage was erg leuk omdat ik eindelijk met mijn Traveller interviews kon beginnen! Ik heb vier jongens geinterviewd die allemaal erg open en 'talkative' waren. Een van de redenen hiervoor is denk ik dat ik de meeste jongens wel eerder had gesproken bij programma's. 'Oh an interview with Sofie? Yea sure, I know Soof'. Haha.

En het leukste van afgelopen week? Ik mocht donderdag een dagje vrij om een weekendje weg te gaan! Woensdag nacht gingen de wekker van Marleen en mij lekker op tijd (4.00) om te bus te pakken naar ... Manchester! Hier kwamen we donderdag om 11.00 aan. Na in te checken in onze Airbnb hadden we nog genoeg energie over om de stad te leren kennen. Mooie gebouwen zoals de oude bieb en kerstmarkt met Dutch pepernoten and speculaas, yum! Ook hebben we in het geweldige China Town gegeten, met plaatsvervangende schaamte voor andere Nederlanders. Achja Nederlanders, eigenlijk heeft Den Haag natuurlijk zijn eigen cultuur. 'So, yes doe ons maarehh some loepiaatjes, ja lekker en bottle droge witte wijn. Number? Hoeso nou weer number ik seg toch loempia. Dese mensen spreken ook geen Engels he, mot alles herhale'.

's Avonds was het zo ver, de eigenlijke reden van ons bezoek: naar Manchester - Feyenoord!! Zo'n grote voetbalfan ben ik niet maar ik kan je vertellen dat het een hele ervaring is om in een enorm stadium te juichen (en huilen, boehh Feyenoord) met honderden anderen.

Vrijdag hebben we weer een dagje van Manchester kunnen genieten. We zijn naar het cultural centre geweest met o.a. een geweldig Craft & Design Centre, streetart en leuke winkels. Ook hebben we een beetje van de materealistische Black Friday gekte mee mogen maken: ugh disgusting. 's Avonds hebben we 'thuis' gezellig soep gemaakt een een film gekeken.

Zaterdag (gister) was weer een geweldige dag: een dagje Liverpool! Dit is maar 40 minuten met de trein vanaf Manchester dus why not. Hier zijn we door de stad gelopen naar de beroemde Albert Docks om natuurlijk de The Beatles Story te bezoeken. Echt een van de beste musea ooit: je kon zelfs in een yellow submarine met uitzicht op ECHTE vissen! Wat wil je nog meer. Hierna zijn we verplicht een saaie kunst tentoonstelling doorgerent omdat we dachten dat dit het International Slavery Museum was en uiteindelijk toch nog bij het juiste museum geeindigd. 's Avonds zijn we in Manchester uit eten geweest bij Gorilla, en suuuper leuke beetje alternatieve tent.

Vandaag moesten we weer vroeg op om 5 uur terug te reizen, goed te doen. Ik zou Manchester als stad echt aanraden. Het is groter dan het dorpje Cardiff maar niet zo onpersoonlijk groot als Londen. Ook is het wat alternatiever en cultureler, echt een leuke stad.

Zo, met dit lange blog kunnen jullie vast weer even vooruit. En blijf vooral (hier/op de app/waar dan ook) reageren want ik vind het ontzettend lief om te lezen dat jullie zo meeleven!


Liefs van Sofie!

Reacties

Reacties

Jacqueline

Hoi Sofie,
Beetje late reactie, want ik heb nu pas je blog kunnen lezen. Je stage blijft interessant en wat doe je een leuke dingen in je vrije tijd! Manchester en Liverpool klinken beide goed.
Ik kijk uit naar je volgende blog en ik wens je alvast hele gezellige kerstdagen in London!
Liefs,
Jacqueline

Inez Tuhehay-Gorter

Hoi lieve Sofie,
Weer helemaal bijgelezen! Je hebt het goed naar de zin blijkt wel uit je verhalen. Geweldig. Wat een super ervaring. Geniet ervan Sofie en alvast heel fijne feestdagen !!! En oh ja nog bedankt voor je allerliefste kaartje! ??????

Inez Tuhehay-Gorter

Die vraagtekens slaan echt nergens op ????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!