soofinwales.reismee.nl

Week 9&10

Lieve iedereen,

Ik ben hier alweer 10 weken! Volgens mij zit ik volgende week zelfs al op de helft van mijn tijd hier. Ergens wel leuk maar ik moet nog zo veel dingen doen!

Ik was gebleven bij maandag 24 oktober. Toch even wennen om wakker te worden zonder mama naast me, na een week leek het al vanzelfsprekend dat ze hier woonde. Gelukkig had ik weer een leuke week op stage met oa een Halloween feestje in de gevangenis voor de kinderen en een dagje met Barnardo's mee bowlen met gezinnen waarvan de vader in Parc zit. Dat is nog eens werk! Nog leuker dat het bowl-dagje inclusief gesprekken met collega's over Nederland was:'Ohh, so Holland and The Netherlands are the same? And you speak Dutch? And does the Netherlands have any coast? Or is it not near an ocean?' Ook heb ik een sociaal werker ontmoet met sleutels en wat tijd over die mij wel wil helpen met interviews doen dus dat is ideaal.
Vrijdag avond ben ik met Marleen naar de film Inferno geweest. Wel oke actiefilm waar Tom Hanks weer eens stoer doet, wel erg leuk dat de film afspeelde in Florence, Venetie en Istanbul. Hierdoor herkende ik alles omdat ik (verwend kind) in al deze steden ben geweest.

Zaterdag heb ik overdag wat tickets geboekt voor Londen, Manchester en Bristol (wordt vervolgd) .'s Avonds was het Halloween dus hebben Marleen en ik ons een beetje bescheiden verkleed en zijn de stad in gegaan. Echt leuk om te zien hoe fanatiek iedereen hier is met Halloween: in elke club lopen mensen verkleed rond, ookal is daar geen Halloween party. En veel meisjes verkleed als .. hoer? want wat ze in Mean Girls zeggen is wel een beetje waar: 'In the real world, Halloween is when kids dress up in costumes and beg for candy. In Girl World, Halloween is the one day a year when a girl can dress up like a total slut and no other girls can say anything else about it'.

Zondag hebben we onze Halloween ptss verwerkt door het eten van sushi (en behaarde harde boontjes waarvan bleek dat je alleen de peas binnen in hoort te eten.. oops) Liefde voor ronddraai tafel sushi bars!

Afgelopen week was een nóg leukere week op stage. Maandag mocht ik met een nieuw project beginnen: het maken van een boekje met informatie voor Gypsy/Roma/Irish Traveller gevangenen. Wat ik in het boekje zet en hoe ik dit ga vormgeven mag ik zelf bedenken dus dat is een leuke challenge. Dinsdag en woensdag heb ik weer interviews gehouden. Dit vind ik echt interessant omdat je veel te weten komt over het leven van de gevangenen. Iedereen is over het algemeen heel open dus vaak loopt het interview uit tot een interessant gesprek.
Donderdag mocht ik thuis aan mijn onderzoek werken. Ideaal wat dit scheelt mij ongeveer 100 uur reistijd aangezien de prison in the middle of nowhere is.
Vrijdag heb ik voor school gewerkt en 's avonds geskyped met een meisje dat na ons bij Parc stage wil gaan lopen

Gister was de perfecte dag om in Wales te zijn: Wales tegen Australie football game en bomfire night. Overdag gingen we met het huis naar de pub om de footy te kijken. Ik in mijn Australische shirt als enige blije persoon in de pub omdat Australie natuurlijk dik gewonnen heeft. Sorry Wales, maar Australie is toch wel mijn landje. Of the Welsh people dit een beetje konden waarderen? Ja zeker. Mensen hier zijn heel aardig en kunnen overal wel om lachen. Bovendien hoort dat ook een beetje bij rugby. Football is being kind on the field and fight off the field, rugby is fight on the field and being kind off the field. Prima sport dus, waarom kennen wij dit in Nederland niet?
Na de game mijn overwinning bestempeld met een hamburger en wat schrikwekkende Welsh taferelen mogen meemaken, lees: vrouwen van 50 in korte rokjes en een voetbal shirt die dronken 'like a virgin' karaoke-en. 't Is maar wat je leuk vindt ...
Hierna door naar bomfire night. Eigenlijk nog steeds geen idee wat dit voor feestdag is.. zal wel weer iets met jezus of oorlog ofzo zijn, achja: vuurwerk!! Leuk detail: mensen betalen 10 pond om vuurwerk te kijken vanuit het park.. vuurwerk... die de lucht in wordt geschoten ... en je dus vanaf elke plek in de hele stad kan zien.

Vandaag heb ik uitgerust, een lekkere gezonde bananacake gebakken en een meal prep gemaakt voor de rest van de week. Ja, prep = preparation > iedereen praat hier in afkortingen: Fab! Jel! Veg! Net heb ik nog met Marleen de docu 13TH op Netflix gekeken. Ik weet niet of die ook op de Nederlandse netflix staat maar het is echt een aanrader! Gaat over slavernij en criminalisering. Dus als je ook geen leven hebt in het weekend: kijken!

Ik ga zo maar eens slapen want ik moet morgen om 5 (nee geen typefout) uur opstaan. Eind van de week komt Mijke langs dus daar heb ik suuuper veel zin in! En hopelijk heb ik jullie daarna ook wat meer spannende dingen te vertellen dan standaard leven op stage en slapen, films en eten in de weekenden.


Liefs van Soof

Reacties

Reacties

jacqueline

Hoi Sofie,
Wat vliegt de tijd inderdaad.
Je hebt toch ook al wel heel veel gedaan, hoor!
Mooi dat de interviews goed lopen en je nieuwe uitdaging klinkt ook goed.
Veel succes en plezier!

Hilde

Wat een leuk verhaal weer Soof! Volgens mij heb je het enorm naar je zin én is het nog leerzaam ook (; Halloween klinkt fascinerend hahaha
Spreek je snel xx

Gerry

Mooie verhalen weer Sofie. Je stage lijkt mij heel erg interessant! Leuk dat je de kans krijgt om zoveel mensen te spreken en zelfstandig dingen te doen, zoals dat boekje. Succes weer!

Annemieke

hoi Sofie, eindelijk weer even je verhalen gelezen..Leuk en interessant!
Geniet ervan...liefs,
Annemieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!