soofinwales.reismee.nl

6, 7&8

Lieve iedereen,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb en dat komt natuurlijk niet door mij maar door mama die de afgelopen week mijn full attention heeft gekregen want ze was hier!

Ik was gebleven bij donderdag 6 oktober. Deze dag ontmoette ik dan eindelijk (na 4 mislukte pogingen) de onderzoeker die ik mag helpen met het uitvoeren van het onderzoek. 's Ochtends legde ze me uit dat het een groot onderzoek is over de relatie van gevangenen met hun gezin. Voor dit onderzoek moeten ongeveer 80 gedetineerden 2x geinterviewd worden, en hier mag ik mee helpen. Eind van de middag mocht ik mee kijken hoe de onderzoeker twee interviews deed. 'And now you can do you by yourself, right?' ohohh...

Vrijdag heb ik thuis wat schoolopdrachten afgemaakt. Eind van de middag heb ik nog een enorme chocoladetaart gebakken voor een huisgenootje die jarig was (totaal geen eigenbelang). Savonds hebben we zijn verjaardag gevierd met het huis en de taart opgegeten.

Zaterdag hadden Marleen en ik en cultureel dagje en zijn we naar Caerphilly caste geweest. Een heel mooi kasteel omringd door water.

Zondag hebben we vooral gechilled en heb ik in een caribbean restaurant het lekkerste 'cookie dough' toetje ooit gegeten: een warme cookie ter grootte van mn hoofd, van buiten knapperig en binnen deegig, met ijs!

Maandag mocht ik op stage de 'bathing babies inervention' bijwonen. Dit is een speciaal soort bezoek in een aparte ruimte met badjes waar de moeders de gedetineerde vaders hun baby leren badderen. 'Bijzonder' is een beetje een kut woord maar het was wel .. bijzonder. Eind van de middag mochten we helpen met Scouts. Hier worden de kinderen van gedetineerden in de gevangenis vermaakt met spelletjes zodat mama en papa even privé tijd hebben

Dinsdag heb ik 's ochtends de interviews voorbereid en smiddag voor het eerst helemaal zelf interviews gehouden! Ik vond het echt wel spannend maar het ging gelukkig prima. Het is aan de ene kant heel makkelijk omdat je gewoon een aantal vragenlijsten door moet gaan maar het kan soms wel lastig zijn omdat de vragen heel persoonlijk zijn en de andere prisoners op de wing zich vervelen en allemaal dingen aan je gaan vragen.
's Avonds heb ik weer gedanst, toch wel even fijn zo'n positieve omgeving.

Woensdag en donderdag heb ik zelf nog meer interviews gehouden en in het systeem gezocht naar meer gevangenen die geschikt zijn om geinterviewd te worden.
Donderdag avond was er een groot feest voor alle internationale studenten in Cardiff dus daar moesten de Woodys (ons huis) natuurlijk bij aanwezig zijn!

Vrijdag was het zover: mama kwam langs! Eind van de middag kwam ze aan in Cardiff en ze moest natuurlijk meteen geintroduceert worden aan 'onze' pub (en krulpatat met bacon en gesmolten kaas).

Zaterdag begon de grote Cardiff rondleiding. We zijn eerst naar Cardiff castle geweest wat enorm en prachtig was. Het is echt een bijzonder kasteel omdat hij uit verschillende stijlen bestaat. Ook is er vanaf de top een mooi uitzicht over de stad. Hierna moest natuurlijk het nodige geshopt worden in de winkels die we in Groningen niet hebben, lees: All Saints en Urban Outfitters!!

Zondag hebben we door het park gelopen en hier in de zon geluncht. Hierna hebben we de boot genomen naar Cardiff bay, heel origineel maar blijft leuk.

Maandag zijn we met Marleen naar Brecon Beacon national park geweest om de sugar loaf berg (bijna helemaal) te beklimmen. 17 kilometer, 2400 stappen en 70 'verdiepingen'! Hierna mochten we onszelf belonen door een dikke burger te eten bij een prachtige pub, prachtig omdat het gebouw vroeger een theater was. Ook nog even als echte Nederlanders gezeurd omdat er geen avocado was en hier 2 toetjes en 3 drankjes voor gekregen, lekker gierig.

Dinsdag mocht mama mee naar stage was super leuk was. 's Ochtends kreeg ze een enorme rondleiding van John (mijn begeleider) door het hele gebouw. Hij sloofde zich erg uit want we zijn zelfs op plekken geweest die ik nog niet eerder had gezien zoals closed visits en de bieb. Eind van de middag was er een 'teacher event'. Hier kwamen een aantal leraren van de kinderen de gevangenis is om een soort ouderavond te houden zodat de vader er ook bij kon zijn. Voor mam natuurlijk erg interessant om te zien! Ik vond het misschien nog wel het leukst dat ik de plekken kon laten zien waar ik vaak zit te werken en dat mama mijn collegas kon ontmoeten. Ook was het wel even fijn dat mama de frustratie kon voelen die je krijgt als je zelf geen sleutels hebt. Voelt kut he als je zo afhankelijk bent? Haha.

Woensdag had ik weer vrij voor mama. Het was lekker weer dus we zijn naar en door de stad gelopen. Eind van de middag zijn we naar een gratis repetitie van de nationale dance company in het Millenium Centre geweest. Ik vond dit misschien nog wel leuker om te zien dan een gewone voorstelling aangezien je ziet hoeveel de dansers leren en hoe weinig daarvan uiteindelijk in het stuk komt, hoe hard ze werken en hoe ze communiceren met de choreograaf. Hierna hebben we lekker bij de Wagamama gegeten.

Donderdag ben ik wel naar stage geweest maar hier heb ik zeker geen spijt van want het was een van de leukste dagen tot nu toe! Namelijk 'fire fighter for a day' dag. Hier leren een aantal geselecteerde gevangenen 's ochtends de gevaren van rijden in combi met alcohol, smsen, slaap en snelheid. We mochten oa met een virtual reality bril een car crash meemaken wat niet echt aangenaam was maar ik denk wel leerzaam (weet ik ook nog niet zeker eigenlijk). 's Middags was het leuke deel. We mochten naar buiten om teamwork spellen te doen met knappe brandweermannen in mooie brandweerman pakken. Het was echt gezellig en je vergat even dat we in een gevangenis waren. En aan het eind van de dag mochten we zelfs even met de brandweerslang spuiten, wat wil een kind als ik nog meer. 's Avonds zijn we met Marc uit eten geweest voor zijn verjaardag.

Net toen ik dacht dat donderdag geweldig was, was daar vrijdag. Vrijdag gingen mama en ik naar Rhossili beach. Dit strand staat in de top 10 van mooiste stranden in de wereld and I see why. Het is een enorm strand omringd door cliffen, bergen, zandduinen en bossen. 's Middags hebben we een mooie wandeling gemaakt over een berg voor mooi uitzicht en zijn we over het strand weer terug gelopen. Het weer was niet normaal perfect. Stralende zon, niet te warm, niet te koud, geen druppel regen. Na fish & chips hebben we 's nachts lekker geslapen in onze KAMER MET ZEEZICHT.

Zaterdag ochtend hebben we de bekende Wormshead wandeling gemaakt. Ook weer een prachtige wandeling, dit keer met uitzicht op enorme Griekse .. oh nee .. Welsh kliffen. Hierna was het weer tijd om naar huis te gaan. Wat een heerlijk ontspannen weekendje weg!

Vandaag was het dan tijd om weer doei te zeggen tegen mama, maar ik zie haar met kerst! Waarschijnlijk in ... LONDEN!

Foto's van deze mooie weken houden jullie even te goed, zondag blijft zondag dus nu even geen zin haha.

Volgende week is het Halloween, de week daarna een belangrijke rugby dag en de week daarna komt Mijke dus snel meer!

Liefs uit Cardiff

Reacties

Reacties

Eva

hahahha super leuk geschreven weer soof! En vind het leuk om te lezen dat je het daar zo leuk hebt gehad :) Met anja maar ook op stage, de tripjes en verjaardagen! Ben ook zo jaloers dat je waarschijnlijk kerst dit jaar in London gaat vieren met Anja! Hhhaa je kan je vast nog wel herinneren die keer dat wij met z'n alle gingen met kerst. OF nee toch niet ;)

Jacqueline

Hoi Sofie,
Wat weer een geweldig stuk!
En wat heb je weer veel beleefd. Gezellig dat mama er was!
Veel plezier met Haloween!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!