soofinwales.reismee.nl

Rest van week 1

Lieve iedereen,

Het is alweer een week geleden dat ik weg ging, de tijd gaat nu al snel! De eerste week stond in het teken van schoonmaken, Poundland en fish & chips:

Volgens mij was ik gebleven bij vrijdag (26 augustus). We hebben gekozen om de mooie kamers te nemen, ondanks dat we dan niet met z'n vieren in een huis konden. Dus 's ochtends even naar de agency om een contractje te teken. Nee grapje, was het maar zo makkelijk. Om in de kamers te kunnen moesten we een dik bedrag betalen: borg, agency fees en vier maanden huur. Als we dit geld van onze NL rekening naar de EN rekening van de agency zouden sturen, zou het waarschijnlijk dinsdag pas aankomen en we hadden geen zin om tot die tijd nog in een hostel te moeten zitten. Er moest een snellere manier zijn. Na alle behulpzame moeders, creditcards en pinpassen te hebben ingeschakeld was de enige manier om vrijdag twee kamers te betalen en zaterdag de andere twee.
Eva en Marc kenden elkaar al langer en Marleen en ik ook, het sprak voor zich wie bij wie kwam te wonen. Marleen en ik besloten dat wij nog wel een nachtje in het hostel wouden slapen. We wensten Marc en Eva veel succes met het verslepen van hun koffers en hadden zelf lekker de rest van de dag 'vrij'. Het was heerlijk weer dus we zijn naar de stad gelopen en langs Cardiff Castle (ziet er super mooi uit). Hierna hebben we een ijsje gehaald en hebben in het mooie Bute park in de zon gelegen. Na dat ijsje zaten we natuurlijk nog niet vol dus 's avonds hebben we sushi gegeten in het hostel. Eigenlijk vind ik het wel fijn om met alleen Marleen te wonen want met haar zit ik perfect op één lijn. Dat heb ik met Eva wat minder.

Zaterdag was dan eindelijk de dag dat we in onze kamers mochten. Eerst naar de agency om pounds te dokken (doei spaarrekening) en daarna naar ... huis! Ik ben super blij met deze kamers want we hebben de twee kamers op de bovenste verdieping en delen samen een badkamer. De locatie van ons huis is perfect: op loopafstand van het treinstation, de stad, Bute park en de supermarkt. Marleen houdt (bijna) even veel van eten als ik dus onze eerste inkopen werden gedaan bij de Lidl, die super groot is. Na de lunch zijn we naar de stad te gaan om bij Poundland en andere goedkope winkels de rest van onze inboedel te kopen (weer doei spaarrekening). Ik had even niet zo goed bedacht dat er echt nog NIETS in het huis zat, dus we moestel nogal wat kopen. Denk aan: dekens, pannen, bestek, schoonmaakmiddel en handdoeken. En natuurlijk een cactuslamp, niet overbodig. Omdat onze inkopen minstens 3x ons eigen lichaamsgewicht wogen, zijn we met Dragon (de Uber van Wales) naar huis gegaan. Hierna zijn we met Marc en Eva naar de liefste man ooit gegaan die zijn vrije tijd opofferde om spullen van internationale studenten die weer weg gaan, door te geven aan nieuwe internationale studenten. Hier hebben we dus de rest van onze benodigdheden kunnen krijgen.
's Avonds hebben Marleen en ik onszelf beloont (want shoppen is ook een sport) door bij de pub op de hoek te gaan eten. Ik ben bang dat dit ons vaste plekje wordt, want het is niet normaal gezellig, niet normaal goedkoop en het eten is niet normaal lekker.

Zondag waren we helaas nog steeds niet klaar met al het geregel. We moesten namelijk zelf nog ons gas, water, licht en wifi regelen. Ook moesten we nog een paar keer langs de luie mensen van de agency omdat er nog wat dingen misten zoals warm water en mijn bed, op zich wel fijn om te hebben. Eind van de middag hebben we de keuken schoongemaakt en gedaan waar ik suuper veel zin in had: onze kamers gezellig inrichten. Het ziet er super leuk uit en ik voel me helemaal thuis hier op Woodville road! (voor fanmail moet je mijn hele adres maar even over de app vragen). 's Avonds hebben we met z'n vieren bij Marc en Eva gegeten, een drankje gedaan en slechte muziek uit onze jeugd geluisterd (it's Britney bitch).

Maandag was het Bank Holiday. Een feestdag waar ik niet veel van snap maar blijkbaar is alles dan dicht (misschien de eerste keer dat Jezus naar de bank ging? ;) ). Een goed excuus om onzelf een dag vrij te geven van al het geregel. Marleen en ik zijn een heel stuk door Bute park gelopen. Dit is een prachtig en enorm park met fitness trails, grasvelden, stukken bos en restaurantjes. Op een gegeven moment kwamen we bij een soort waterval uit waar je met een hangbrug overheen kan en zijn we langs de rivier naar het begin van het park gelopen. Hier hebben we de (toeristische) boot naar Cardiff Bay genomen. Cardiff Bay voelde net als een hele andere stad. Een kermis met reuzenrad, prachtig gebouw ontworpen door de ontwerper van Centre Pompidou, live muziek, gratis musea over Terra Nova (polar expedition ship die vertrok vanuit deze baai), een mooi kerkje waar Roald Dahl is gedoopt, restaurants en uitzicht over zee. Hier hebben we ons de rest van de dag goed vermaakt.

Gister was het weer tijd voor een regeldag. Eerst even langs de agency om nog wat peper in de reet te stoppen van de man die alles regelt, lees: hoort te regelen. Hierna zelf nog wat dingen regeld voor wifi, gas en een studentensport-iets waar we eigenlijk willen sporten. 's Avonds hebben Marleen en ik voor het eerst een maaltijd in onze keuken gemaakt > mijlpaaltje. Ook werkte wifi eindelijk dus heb ik mama 's avonds uitgebreid gebeld/geskyped.

Vandaag heb ik dan eindelijk niets gedaan. Een beetje voor stage voorbereid, wat wasjes gedraaid, series gekeken en nu (5 pm, nog steeds in pyama) dit blogje aan het typen.

Wat me verder opvalt hier is dat je natuurlijk best veel Welsh om je heen hoort. Dan ben je vol concentratie aan het luisteren naar aankondigingen over storingen bij de trein, denkt vervolgens 'deze vrouw brabbelt wel zeg' en komt er dan achter dat het geen Engels maar Welsh is. Ook zijn mensen wel een beetje lui hier als ze aan het werk zijn. Iedereen neemt lekker zijn tijd en eet tussendoor even een koekje of twee.

Zo, meteen een enorm blog. Als je er al zat van bent kan je je altijd afmelden en als je juist op de hoogte gehouden wilt worden kan je je e-mail hier ergens invoeren.

Morgen komt Bibi langs als eerste gast: can't wait!! En maandag heb ik mijn eerste stagedag in de gevangenis. Dus na het weekend horen jullie meer.

Liefs uit Cardiff

Reacties

Reacties

Eva

Hahah leuk geschreven soof! En sws leuk om te lezen hoe je het daar nu hebt:) succes op je eerste stagedag en veel plezier met Bibi!!

Liefs, Eva (die nog in NL zit;)

Jacqueline

Hoi Sofie,
Wat leuk om te lezen allemaal!
Jullie hebben het goed geregeld en ook fijn dat er tussendoor wel tijd was om te genieten!
Veel succes en plezier!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!