soofinwales.reismee.nl

Vlucht en dag 1

Lieve iedereen,

Jaaa daar is ie weer: mijn reisblog! Dit keer geen au pair in een warm land of avontuurlijke backpacker maar stage in een gevangenis in Wales.

Na (bijna) iedereen nog even gezien te hebben vorige week, begon dit avontuur gister. Mama bracht me naar het vliegveld. Totaal onnodig met drie andere auto's die van Groningen naar Schiphol reden, maar wel heel lief. Op Schiphol ontmoette ik mijn medereizigers: Marc, Eva en Marleen. Ik kende hun allemaal al goed omdat we samen de specialisatie Recht & Multiproblem hebben gedaan. Na een niet echt emotioneel afscheid en even wachten bij de gate vertrok onze vlucht naar Bristol. In Bristol namen we de bus naar Cardiff. Hierna begon de uitdaging om ons hostel te vinden, met koffers van 20 kilo trap op, trap af, trein in, trein uit en nog een stuk lopen. Heerlijk om onze spullen te kunnen droppen en even te chillen. Hierna begon het echte Engelse leven: eten in een super gezellige pub! Mijn eerste indruk van de stad is goed. Het is niet heel groot maar genoeg te doen en het lijkt gezellig.

Vanochtend begon onze groote zoektocht naar een huis. Dit hadden we nog niet vanuit huis geregeld omdat er een best grote aanbetaling gedaan moet worden om het huis vast te houden en het niet chill is om zoveel geld te sturen naar iemand die je niet kent. Hier kwamen we er snel achter dat het bijna onmogelijk is om een property voor slechts 5 maanden te huren, bijna alles begint bij 10 maand omdat ... regels enzo?. Gelukkig konden twee Landlords ons wel wat huizen laten zien die voor 5 maanden gehuurd konden worden. De eerste zag er een beetje crappy uit, de tweede leek goed maar dit waren twee huizen waar nog twee kamer vrij waren, we konden hier dus niet met z'n vieren in. Deze twee huizen zitten wel bij elkaar in de straat en zitten op een perfecte locatie dus we gaan denk ik hier voor. Zelf vind ik dit misschien juist wel leuker omdat we dan ook bij studenten komen te wonen die we nog niet kennen en waarschijnlijk niet Nederlands zijn.

Waarschijnlijk gaan we morgen het contract teken! Hopelijk kunnen we er snel in want ik heb echt zin om mijn koffer uit te pakken en hier te settelen. Volgende week komt bibi al langs en 5 september begint mijn stage dus snel meer!

Liefs uit Cardiff

Frank

Super Sofie! Ik zie nu al uit naar je mooie verhalen, succes de komende dagen, liefs!!

Anja

Ha Sofie,
Super dat je meteen met je blog begonnen bent. Leuk om weer te kunnen lezen wat je allemaal meemaakt. Ik hoop dat jullie morgen in de Kamers kunnen. Spannend!
Welterusten ???? ???? en succes morgen.

Anja

??? = xxx

Bibiane

Je vergeet te vertellen dat ik je elektrische tandenborstel mee neem ...